Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J69i81ř19i85n65a 70M15a70c15h32á58č66k22o65v30á 9229477927976

Kompletní seznam odkazů na zdroje k článku.

http://www.lidovky.cz/cisarsky-rez-jako-metoda-prvni-volby-ds3-/zpravy-domov.aspx?c=A170428_175953_ln_domov_ELE

https://bmcpregnancychildbirth.biomedcentral.com/articles/10.1186/1471-2393-14-179

http://www.sth.nhs.uk/clientfiles/File/Home%20birth%20evidence%20-%20Transfer%20rates%20from%20a%20home%20birth%20to%20hospital.pdf

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25204886

http://www.uzis.cz/katalog/zdravotnicka-statistika/rodicka-novorozenec

http://www.hrdinou.cz/105-hrdinu/michaela-mrowetz-96

http://www.who.int/reproductivehealth/publications/maternal_perinatal_health/cs-statement/en/

https://www.zena.cz/rodina/pravda-o-umrtnosti-rodicek-proc-se-lekari-boji-rodit/r~i:article:780940/

https://www.youtube.com/watch?v=NcHdF1eHhgc https://www.youtube.com/watch?v=iEHqPCA_lzQ

0/0
8.5.2017 7:31

L66u52c13i49e 53A49. 38S28u51l24o78v26s44k83á 5320467127753

R^

+1/0
3.5.2017 19:01

J55o11s46e13f 30S90u25k 4675580140304

Byla jste pochválena za statistiky, ale zdroj jste neuvedla. A neuvedla jste ani, že srovnáváte hrušky s jablky. Moderní zdravotnictví totiž všechna riziková těhotenství odfiltruje a směřuje samozřejmě nikoliv k domácímu porodu, ale třeba i k dlouhodobé

předporodní hospitalizaci, případně s porodem ve specializované porodnici..V těchto případech většinou ani zaryté "přírodní matky" doma nerodí, ale riziko komplikací včetně úmrtí je samozřejmě i tak podstatně vyšší, než u nekomplikovaného těhotenství..

+1/0
3.5.2017 15:42
Foto

L60e21o22n95t88ý19n11a 66C41h65v46á37t51a62l55o36v15á 1233825886

S odfiltrováním máte pravdu, nicméně to je naopak argument pro domácí porody. Protože pokud to moderní zdravotnictví dokáže, není problém rodit doma. Přesněji řečeno, proč to jinde problém není a u nás je?

0/0
4.5.2017 0:20
Foto

J28a27n46a 90M91a60j63o32v21á 4335852906343

Ona je to historická záležitost, jsou země, kde se prostě doma rodit nepřestalo. Není to tak, že by s tím teď začínali. Prostě to tam tak je "zvykem". A čím dál víc matek volí porod v zařízení, trendy (věk, předčasné porody, asistované reprodukce), je totiž obecný jev.

U nás se porod nijak nehradí, což hraje svoji roli. Např. v UK je porod doma prostě levnější.

0/0
4.5.2017 5:52
Foto

J97a90n13a 65M30a55j73o31v79á 4695202196733

Tak jsem si do ještě dočetla, "zdarma" (v rámci pojištění) je jakýsi základ, při porodu v porodnici domů po přespání, po SC za 2 dny, doma 2 kontroly, zbytek placený včetně laktačního poradenství. Ve standardu je kontrola dítěte v 8 týdnech, toť vše.

Cokoliv dalšího (delší pobyt, poradenství, vyšetření) se hradí. Snad jsem to dobře pochopila.

Je to zase "naopak" - rodí se ambulantně ať chcete nebo ne. Podle zvídavého googla to není ani horší ani lepší. Jen jiné a vyhovuje to jak komu. (Jak se rodí děti stále starším matkám, prostě s tím počítají a tu péči si připlatí.)

0/0
4.5.2017 7:08
Foto

J93i49ř73i64n20a 53M74a24c11h42á73č30k14o37v55á 9789547187786

idnes mě upozornilo, že nemám publikovat blog s externími odkazy, text s kompletními odkazy je na mém webu. V textu jasně píši, že srovnávány jsou ve studiích nizozemské zdravé ženy rodící doma a zdravé ženy v rodící porodnici - aby se zjistilo, jaká míra rizika je pro novorozence zdravých matek. Nizozemské statistiky žíadné rozdíly nezjistily. Rizikovými porody se citovaná studie nezaobírala, žádné míchání hrušek s jablky se nekoná .

0/0
7.5.2017 20:19

J54o12s53e71f 51S69u84k 4675190670484

mohla jste napsat hned na začátku, že se hodláte živit "porodními traumaty druhých".

Ale fajn, že jste to alespoň sama přiznala. Dost se to ve vašem článku zrcadlí. A přiznám se, že po přečtení této vaší věty jsem již dále nečetl..Také nejsem nadšený ze zvyšujícího se procenta operačních porodů, ale stále vyšší věk a s tím související vyšší nemocnost rodiček je zřejmým důvodem tohoto trendu. Medicina ve svých postupech stále preferuje nejnižší možné riziko pro pacienta a v návaznosti na to nastavuje i pravidla. Některým se to nelíbí a leccos by chtěli "jinak". Pak ale podle mne musí za to riziko převzít odpovědnost sami, se vším všudy.

0/0
3.5.2017 15:30

T57a36d81e28a66s 24P57i55s23t42a 6259202951577

Pan doktor je porodník-chirurg. Je jasné, že své práci věří a že tvrdí, že z hlediska bezpečnosti "pacienta" (je-li rodící matka pacientem, podle mě není) je provedení císaře na úrovni vaginálního porodu.

Jenže zapomněl na jinou věc. Žena nežije jenom porodem, žije ještě po něm, a to někdy i sedmdesát let. :-D,

když jí někdo udělá opakovaně díru do břicha, tak s tím žije po zbytek života, má tam jizvu jako blázen, přeříznutou kůži, blány, dělohu, drobné svaly a já nevím co všechno se přitom rozfikne. Jo jasně, sroste to, asi bez komplikací, ale jizva je jizva, a tahle je dosti hluboká. Je zbytečné jí mít, když to není nutné.

A zapomněl na další věc. Některé ženy nechtějí mít jen jedno dítě.... dovedete si představit jak by vypadala třeba taková Marie Terezie, kdyby porodila svých šestnáct dětí císařem? To už by byla jenom chodící jizva.

+1/0
3.5.2017 15:22

T39o44m26á27š 27B51r34y61k40n63a70r 1505767313932

Žena, která se rozhodně rodit doma, dává přednost svému pohodlí před bezpečím novorozence. O to tu jde...Zaklínají se právem volby a svobodného rozhodnutí, ale to samé upírají tomu novorozenci, přijít na svět v bezpečném prostředí....

+1/0
3.5.2017 15:19

K34a84t65e55ř62i84n47a 48B84a70r41t30o97š93o46v38á 7916571249228

Můžete mi prosím vysvětlit, které pohodlí máte na mysli? Stále se to od někud ozývá, ale dosud mi to nikdo nebyl schopen uspokojivě vysvětlit. Já totiž osobně doma nerodím právě proto, že jsem líná řešit a chystat všechny ty věci s tím spojené.

0/0
3.5.2017 19:32

J35a68n50a 90P26a23j94d95o27v56á 3267469354

Karma, díky.

+1/−1
3.5.2017 14:16

J61i87n57d58ř63i42c72h 91L95u40k55e85š 3309354663920

Četl jsem původní rozhovor s panem doktorem, naopak toto jsem celé nedočetl. Za prvé pan doktor argumentoval "pro císaře" pro mě logickými důvody, jako např. vyšší věk rodiček, s tím související rizika atd., to samé bylo s domácími porody. Nikomu to necpal, prostě věcně popsal proč by preferoval v určitých případech císaře.

Manželku jsem odvezl nad ránem do porodnice, těhotenství ukázkové, sama zdravá jako řípa, pravda na poměry generace třeba mojí mamky rodila pozdě, ve 33 letech.

Strávila na sále pomalu celý den, vše probíhalo přirozeně až do určitého bodu. Vytrpěla si neskutečně, císařem jí a dcerce zachránili doktoři život. Nedovedu si představit toto zažít doma nebo třeba trvat na přirozené cestě. Takže asi tak.

+1/0
3.5.2017 14:09

M34i78l91a62n 19N68a65v43r74á39t48i88l 8507311386541

Nechte toho prosazování domácích porodů .

Myslíte, že by vévodkyně Kate třeba jen pomyslela, že bude rodit doma bez zázemí kvalitního zdravotnického zařízení ?

Jsme v 21. stoleti.

+4/−1
3.5.2017 10:47
Foto

J93a94n46a 16M88a78j37o24v50á 4305392376943

Ono jde ambulantním způsobem bez přítomnosti lékaře rodit i u nás (ne ve všech porodnicích, tam, kde mají neustále "narváno" se nemusí tolik přizpůsobovat).

0/0
3.5.2017 11:12

O14n94d86ř37e12j 91S77t33a83r26o92c31h 5230833342934

Přečetl jsem si vámi zmiňovaný článek. Celý.

NIC TAKOVÉHO, co píšete, TAM DOKTOR NEŘÍKÁ.

Vaše úroveň manipulace je nevýslovná. Měla byste se stydět a ne tu obviňovat někoho, kdo vám a vašim dětem několikrát zachránil život.

+5/−2
3.5.2017 10:34
Foto

J82i50ř74i12n10a 90M35a88c60h14á54č50k77o21v88á 9399377487696

Jednou mi zachránil život, podruhé mě znásilnil - k takovému systému získá jeden velmi ambivalentní vztah .

0/0
7.5.2017 20:10

P44e60t61r48a 38H59e31l20i77k53a83r75o94v13a 9308674787634

Taky mě ten rozhovor s porodníkem v LN zarazil - on tu volbu císaře obhajoval tím, že vaginální porod dovede poničit pánevní dno a zřejmě narážel na nebezpečí inkontinence (říkal, že se zabývá urogynekologií, tak to by tomu odpovídalo). Bohužel představa, že porod císařem mě ochrání před inkontinencí, je mylný. Znám několik starších bezdětných žen, takže jejich tělo vůbec neabsolvovalo tu zátěž, které mají s inkontinencí dost velký problém. Takže na inkontinenci má zřejmě vliv prostě postupující věk a s ním související ochabování svalů, at ty ženy rodily, či ne.

+2/0
3.5.2017 9:11
Foto

J35a93n23a 68M97a76j96o46v36á 4545722376623

a odkaz na ten článek?

0/0
2.5.2017 23:51
Foto

J93a73n24a 88M42a31j11o45v51á 4785802576443

Tak jsem si ho našla...a nejspíš pochopila, proč jste ho k článku nedala. Ono to totiž chce nečíst jenom nadpis, ale celý článek. Pan doktor obhajuje právo volby pro matky. Nechci se vůbec domnívat, že jediné právo volby, které je možné, je to obhajované vámi, že?

http://www.lidovky.cz/cisarsky-rez-jako-metoda-prvni-volby-ds3-/zpravy-domov.aspx?c=A170428_175953_ln_domov_ELE

+1/−2
3.5.2017 0:10

K76a38t59e47ř57i53n19a 74B12a53r56t75o62š84o50v91á 7336751479508

Víte vůbec, co v medicíně znamená metoda první volby?

0/0
3.5.2017 11:48
Foto

J89a89n11a 80M23a86j46o77v28á 4835252426213

víte vůbec, co znamená vyslovit názor?

0/0
3.5.2017 12:20

K62a10t68e86ř88i96n29a 28B87a91r30t67o23š78o45v60á 7536281129438

Ano, bohužel v poslední době se velmi často setkávám s tím, že někdo řekne nějakou opravdovou hloupost a pak tvrdí, že jen řekl svůj názor...

+1/0
3.5.2017 13:37
Foto

J16a54n85a 37M78a33j69o16v40á 4555272386233

No tam ho řekl pan primář, navíc jste si z té věty jen tak vybrala...protože před tou metodou "první volby" je ještě nenápadné, ač významné slovní spojené "pro určitou cílovou skupinu".

0/0
3.5.2017 13:39

K63a98r84o81l15í43n78a 28L32y11s97o80v23á 6108187109272

Ale opravdova hloupost je to treba pro Vas, ale ne pro nej.

0/0
3.5.2017 15:21
Foto

J73a64n23a 97M14a18j23o41v17á 4645362226863

Tak se dívám, že je asi "módní" odkazovat se na odbornost právě Dr. Krofty. Tady pohled zcela opačný. A tak je to s médii...

http://www.lidovky.cz/zverina-bile-uniformy-porodnictvi-se-meni-pomalu-a-neochotne-pto-/nazory.aspx?c=A170429_101655_ln_nazory_ELE

0/0
3.5.2017 12:42
Foto

J41i73ř90i53n58a 79M60a78c48h83á32č25k83o52v87á 9569647337616

idnes upozorňuje, že není možno dávat do blogů odkazy na externí linky. Text s odkazy na všechny zdroje je k dispozici na mém webu.

0/0
7.5.2017 20:12
Foto

L16e23o80n62t25ý24n59a 89C70h49v96á77t51a15l44o69v34á 1883695506

České porodnictví nikam nekráčí, spíše zarputile přešlapuje stále na stejném místě. Zajímavá je snaha lékařů, donutit všechny rodit v porodnici, i když jsou porodnice přeplněné. A ze všeho nejhorší je, že rodičky nemají možnost si vybrat, jak a kde by chtěly rodit. Vám karma zejména za ty statistiky, i když pro odpůrce jsou uznatelné stejně jen statistiky, které jim hrají do noty. :-/

+3/−2
2.5.2017 23:26
Foto

J37a48n48a 35M79a89j82o30v65á 4355832526403

Tak to mám jinou zkušenost...mám sedmiměsíční vnouče a dcera si porodnici vybírala velmi, velmi pečlivě a tu možnost rozhodně měla a hodlá jí využít i příště, když už je "zkušená".

0/0
3.5.2017 0:11
Foto

L74e16o72n59t21ý75n38a 98C88h89v38á51t15a79l19o48v82á 1633665946

A přesně tak by to mělo být, každý by měl mít možnost vybrat si. Někdo v porodnici, jiný doma s asistentkou, další někde ve stodole na seně, jak je každému libo. Prostě nechápu přístup, moje dcera rodila v porodnici a bylo to fajn a proto všechny musí rodit v porodnici, protože proto. A propos, jak dopředu si dcera vybírala porodnici? A jak se vlastně vybírá porodnice? Posledních pět let se do nich netrefil bulvár? Je vůbec v možnostech člověka zjistit, co se v porodnicích skutečně děje? Jen se ptám.

+2/−1
3.5.2017 0:32
Foto

J82a33n66a 74M55a81j34o41v38á 4345452646533

Ano, ať si každý vybere. Proti tomu nic nemám. Jen proti překrucování faktů, které pak působí, že se těhotné holky cítí mizerně, protože nejsou dost "bio". Je zajímavé tenhle tlak pozorovat - ano, jsem na to citlivá.

Nevymezuji se vůči možnosti volby rodit, kde kdo chce. Ale proti manipulacím a těch se autorka prostě dopouští "vlastnění" jediného správného názoru a nekorektním používáním dat (viz minulý článek).

x

A ty porodnice - no, to dneska fakt není nic složitého vybrat a myslím to vážně. Na internetu je spousta informací včetně recenzí a podrobných informací o porodnicích samotných, sociální sítě doplní, dá se tam zajet podívat, domluvit si představu. Ona ji má totiž každá rodička jinou - někdo chce tu blízkost "velké medicíny" a za zády špičková pracoviště a někdo malou, klidnou, rodinnou. Tak si takovou prostě musí sama najít. Upřímně - pořád mne překvapuje očekávání, že to může ke spokojenosti rodičů vyjít, když tenhle krok neudělají. Řekla bych, že stačí výběru porodnice věnovat tolik pozornosti, jako výběru nového mobilu a mohlo by to vyjít.

x

Co mi pak došlo při čtení článku, který autorku vedl k napsání tohoto je fakt, že jsou ženy, které tím císařem prostě rodit chtějí. A často pro to mají více či méně pádné důvody. Logicky se pak uchylují do velkých nemocnic, upřímně netuším, nakolik si ony mohou porod samotný ovlivnit. Ty si totiž nestěžují. Tak mně pro změnu bude chvilku vrtat hlavou tohle (než se někde doptám :-)).

+1/0
3.5.2017 6:38

K47a75t98e71ř19i23n23a 41B50a48r58t19o82š74o19v73á 7806821719278

Možnost výběru je samozřejmě důležitá. Nicméně si myslím, že možnost výběru by měla fungovat v každé porodnici a ne abychom si s ohledem na své potřeby musely vybírat porodnici, která taky může být pro nás pěkně daleko. Zajímalo by mě, co byste porodila mně. Do Podolí nebo k Apolináři to mám autem 5 minut. Předchozí dítě jsem porodila do 5 minut po příjezdu. Stále myslíte, že mám dost možností k výběru, kde porodím své dítě?

0/0
3.5.2017 11:54
Foto

J56a57n51a 48M96a14j39o50v95á 4695632536723

Víte, svět není jenom Praha :-)) a pokud jste rodila překotně, gratuluji, že jste vy i dítě v pořádku. Pokud jste jen jela pozdě, je prostě potřeba jet dřív. Na tom zas tak nic složitého není.

Taky jsem rodila půl hodiny po příjezdu, jenže to už jsem si několik hodin pochodovala v rámci první doby doma po obýváku.

0/0
3.5.2017 12:22
Foto

J96a67n14a 20M76a72j50o53v63á 4415832176643

Ve všech porodnicích nikdy nebude všechno a ani to není možné, záleží na celkovém vybavení a možnostech nemocnice. Fakultky na tom prostě budou vždycky jinak než malé okresní nemocnice.

0/0
3.5.2017 12:23

K72a16t24e66ř57i51n73a 47B95a88r34t59o73š14o82v71á 7446801839148

Nikdo netvrdí, že svět je jenom Praha. Nicméně takové vybavení jako třeba žíněnka, aby si žena mohla zvolit polohu při porodu, myslím nezruinuje žádnou nemocnici, ani tu malou okresní. Jde o to, aby vůbec byla vůle to té ženě umožnit. Představte si, že i v tak špičkovém zařízení jako je Podolí, musela porodní asistentka tu žíněnku nějakou dobu hledat, aby mi vůbec mohla umožnit porodit jinak než na zádech s nohama do praku. To jsou ty věci, které mě zaráží. Nejde o to, aby mi umožnili rodit třeba do vody za zpěvu delfínů, fskt ne. Tady jde o to, že oni jsou nepřipraveni na to, žena chce prostě jen porodit a ne se nechat zachraňovat chirurgickými výkony. A to mě fakt děsí.

+1/0
3.5.2017 13:44
Foto

J46a85n16a 15M63a14j19o31v72á 4925252666403

No tak si prostě vyberte porodnici, kde naplní vaše potřeby, to je přece jako se vším ostatním. Vy chcete něco a jiná matka něco jiného. Vy žíněnku, někdo zpěv delfínů a někdo toho chirurga za zadkem. To je to právo volby.

Stejně si přece vybíráte zubaře, ortopeda, dětem ortodonta...jen s těmi porodnicemi se nějak výběrem nechceme obtěžovat. Už jsem to psala jinde - když si dokážeme pečlivě vybírat boty, tak by to s místem, kde přivedeme na svět děti, mohlo jít taky.

(a na tisíce překotných porodů fakt nevěřím).

Včetně toho, že když se rozhodnete rodit na mýtině, učiňte tak.

0/0
3.5.2017 13:50

K42a41r32o35l39í22n22a 79L34y10s78o78v59á 6128687669802

Cekam na dobu, kdy pro vetsi komfort budou zdravotni sestry doma operovat slepe strevo. Je to prece jen jednoducha operace a doma je vetsi pohodli.:-)

0/0
3.5.2017 12:09
Foto

J28a60n10a 12M28a85j10o19v13á 4525412526733

Mně by bodl domácí zubař :-)

+1/0
3.5.2017 12:24

K13a72t66e28ř41i72n60a 45B15a67r70t34o22š84o37v36á 7136121509648

Mě pokaždé fascinuje, když nřkdo vysloví názor, že nřkdo rodí doma kvůli vlastnímu pohodlí a podobné kecy. Co řeknete na to, že já doma nerodím právě kvůli vlastnímu pohodlí, protože jsem líná zařizovat všechny ty věci potřebné k domácímu porodu? Kde spatřujete to pohodlí u domácího porodu?

+1/0
3.5.2017 13:47
Foto

J73a63n66a 37M24a54j31o26v35á 4695802366593

já bych tomu neřekla pohodlí, ale jakási nabulíkovaná iluze bezpečí vzniklá částečně z adorace domácích porodů a částečně strašením porodnicemi.

Že mají ženy z porodu obavu je přirozené a že si některé jsou za iluzí jednoduchého řešení, taky.

Je to jakási iluze bezpečí, kterou tvoří i podobné články jako tento.

x

Všimla jste si třeba, že autorka v něm zmiňuje, že část převozů do nemocnice v Nizozemsku je způsobena nejistotou rodičky? Přímo tam zmiňuje "tenzi mezi asistentkou a rodičkou", což není nic jiného než konflikt, stav, kdy se rodička s asistentkou necítí dobře a bezpečně - tedy přesně to, co se kritizuje na českých porodnicích. Jen "se" to jemně napíše a hned to nevypadá tak dramaticky. A o tom je celé tohle moje horování. O zkreslování fakt.

Tedy některé rodičky jsou nespokojené se stavem porodnice a některé (tam kde se praktikují) s porody doma.

Nějak nevidím důvod, dělat z nich v ČR cokoliv, co kteroukoliv matku spasí.

0/0
3.5.2017 13:57

K96a15r22o40l70í94n15a 44L23y92s38o77v15á 6118727819982

Nepsala jsem nic o zarizovani veci, ale o tom, ze se argumentuje casto o pohodli vlastniho domova, kde se citime bezpecne a zname to. Ale jsou prave chvile, kdy se bez toho musime obejit. Tech nekolik dni v porodnici neni prece zase takova pohroma, abychom se bez domaciho prostredi nedokazaly obejit. Radeji budu volit zazemi nemocnice, treba i s protivnym doktorem nebo sestrou, nez riziko komplikaci s prijemnou porodni asistentkou.

0/0
3.5.2017 15:19

K49a90t87e81ř38i19n98a 89B27a28r39t29o78š97o89v96á 7616861329238

Proboha kdy už lidi jako vy pochopí, že ty ženy rodí doma především proto, aby se vyhly spoustě nesmyslných zásahů do porodu nebo dohadování o těch zásazích. Zdravotnictví je byznys, porodnictví nevyjímaje. A pokud to někdo nevidí, tak je to bohužel hluboká naivita. Za porod bez zásahů dostane porodnice pár drobných. Systém je bohužel nastaven tak, že pokud by takto rodila větěina žen, tak ta porodnice nebude mít ani na výplaty...

+2/0
3.5.2017 19:39

K72a41r55o58l56í60n70a 38L59y18s52o58v43á 6358297889482

Hlubokou naivitu vidim predevsim u vas a podobne smyslejicich zenach. Vy jste expertka, tedy lekarka se specializaci v porodnictvi, ze dokazete presne posoudit, ktery zasah je a ktery uz neni spravny? A dohadujete se treba s chirurgem o tom, jestli bude jeho postup pri operaci srdce spravny, podle vasich predstav?Nebo mu duverujete? A proc to tak neni v pripade porodniku?

Business je predevsim v propagaci domacich porodu, kdy se porodni asistentky osamostatni, a samozrejme potrebuji klientky. V mnoha vytvori pocit, ze bez jejich vedeni snad ani nemuzou porodit. Jako urcita psychologicka podpora prilis uzkostlivych nebo zhyckanych zen maji ale urcite svuj vyznam. Ale k vedeni porodu v domacim prostredi?Jestli mate deti, tak vite, ze na zadny porod se nemuzete uplne pripravit, protoze kazdy porod je uplne jiny a situace se muze behem sekundy zmenit v boj o zivot.

Vsude se najdou neochotni, nesympaticti a arogantni lide, ale lekari maji v nemocnici vsechno potrebne vybaveni, navic maji za sebou sest let opravdu tezkeho studia a leta dalsiho ziskavani specializace, ne jenom bakalarske studium.

Porodni baby to asi take nedelaji za vdecnost a hezky usmev nebo par supu.:-)

0/0
3.5.2017 20:39
Foto

L77e68o95n22t49ý52n75a 75C25h44v93á48t79a53l24o50v68á 1363185456

Opravdu srovnáváte operaci srdce s porodem? A teď si srovnejte historii operace srdce a historii porodů a současně historii domácích a nemocničních porodů třeba jen u nás. Ještě v letech kolem roku 1950 nebyl domácí porod u nás žádnou extravagancí. Proč myslíte, že se to během "pár" let změnilo?

Druhému odstavci moc nerozumím, takže ženy, které upřednostňují domácí porody jsou úzkostlivé a zhýčkané? Porodní asistentky je ujišťují, že potřebují vést při porodu? A porodníci je ujišťují o čem?

+2/0
4.5.2017 0:18
Foto

L38e34o77n47t70ý40n19a 75C79h84v52á78t10a58l83o28v36á 1113325876

Paní Lysová, zánět slepého střeva řešitelný pouze chirurgickým zákrokem je nemoc. Naopak těhotenství lze těžko označit za nemoc léčitelnou výhradně chirurgickým zákrokem, už vidíte ten rozdíl?

+2/0
4.5.2017 0:08

K78a82r41o26l76í89n79a 63L38y18s74o98v20á 6538197529902

Nevim, proc tolik lidi opovrhuje a kritizuje ceske porodnictvi a zdravotnictvi vubec. Odstehujete se do zahranici a sverte se do pece jejich zdravotnictvi, at muzete hodnotit vice objektivne. Vetsina lidi, zijicich v zahranici, se jezdi lecit radeji do Ceska.

Nechapu ty zeny, ktere se sveri do rukou jen nejake porodni babe, predevsim kvuli tomu, aby mely vlastni pohodli, a duveruji ji vice nez tymu lekaru. Je jasne, ze soukrome porodni asistentky budou vychvalovat vyhody sve pece a tedy domaci porody, jde tady ciste o jejich vlastni business.

Dneska uz jsou terapeuti snad na vsechno:-). Ja zazila vsechny druhy porodu na vlastni kuzi - prekotny, naprosto bezbolestny porod, vyvolavany po pretrhnutych blanach i komplikovany cisarsky rez s naslednou transfuzi. Presto vsechno jsem nikdy nelitovala, nebyla jsem z toho traumatizovana a i me deti jsou zdravi a vyrovnani lide. Nejkrasnejsi vec je vzit toho sveho drobecka do naruci a je vam uplne jedno jak a kudy se dostal na svet. Na nejake komplikace a nepohodli brzy zapomenete. Vzdyt jste v porodnici jen par dni, ale dite je vase cely zivot!

0/0
3.5.2017 12:06

D57a50n19a 43T10e94n40z90l25e47r 5300682945233

Hodně to vysvětluje. Hlavně to, proč jedujete na porodníky a to i přesto, že vám zachránili tři děti a nejednou i život.

Nesmířila jste se s tím, že rodit neumíte, že se vám umí udělat v děloze nádor, na který jste měla podle té skvělé moudré přírody umřít i s dítětem. Místo vděku těm, kdo se o vás postarali, když jste to nezvládla sama, následuje u vás nenávist. Jasně... někdo za to prostě musí moct - a vy to přeci být nemůžete, vy jste dokonalá a žena a vůbec...

Tohle... přesně tohle je za naprostou většinou podobných extrémistek. Chtěly by mít všechno pod kontrolou a tak jsou schopné si namlouvat cokoliv, co jim tu jejich bublinu zachová.

Je také hezké, z jakých zdrojů čerpáte znalosti o anglickém porodnictví. Z Monty Pythona. To se už snad nedá ani komentovat.

Podezřele často se v těchhle "alternativních" kruzích setkávám s faktem, že ti, kdo se sami pasují do role pomocníků lidstvu, by ze všeho nejvíc sami potřebovali pomoc.

Přeju vám, abyste našla dobrého terapeuta nebo psychologa, který vás toho traumatu, které si namlouváte, zbavil. Rozhodně byste v tomhle stavu neměla pracovat s jinými - a namlouvat traumata zase jim.

+7/−5
2.5.2017 18:26

P66e14t30r 65S54k92á61c69e80l 6594549479

V něčem máte pravdu, poznáme ale "alternativce" po ovoci, že? A ovoce někdy je trpké.

Autorka na porodníky to tak asi nemyslí, jde totiž o lékaře a jejich pomocníky. A ti jsou díky systému který zde vládne velmi, ale velmi ve vleku farmacprůmyslu. Byl jsem svědkem, jak v kanceláři ctěného lékaře projednávají dodávky léků a přístrojů dva nagelovaní zástupci farmacprůmyslu. Chlapci, chlapci - to vás ve škole učili, aby jste za peníze protlačovali zisky...

+1/0
2.5.2017 19:29
Foto

F71r19a53n68t55i48š41e37k 77K60š22í53r 2789876115

Paní Dana se mýlí, protože neexistuje dost závažný argument pro použití násilí a donutit ženy rodit tam, kde by , podle ní, měly rodit.

+3/−1
2.5.2017 20:03

P34e61t51r 58S94k42á93c18e93l 6884869639

Nemínusujte, ale pište. Sdělujte svoje názory a poznatky. Tím oponenty přinutíte myslet a posunout se dál. Viz:

"Rozhodljsem se, že nebudu zarputile lpět na svých názorech, nýbrž jeopustím a přejdu k jiným, když mi někdo ukáže rozumné důvody,kterých bych se mohl chopit. Nemám totiž jiný cíl, než sepřiblížit pravdě" » Antony van Leeuwenhock.

0/0
2.5.2017 20:02



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.