Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O54n73d56r84e77j 69V92a71l78o96u64s61e40k 4930271827121

Ať si každý rodí kde se mu chce - pokud ale chce doma, pak ale nese plnou zodpovědnost za průběh porodu v případě nenadálých komplikací. Případné právní pře bych v tomto případku rovnou shazoval ze stolu.

To se mi zdá fér.

0/0
23.6.2017 16:01
Foto

M66i40c71h80a43l 92G73r47e42š86l76i51k 9611346552976

To nie je také jednoduché. Samozrejme takáto matka sa asi nemá moc právo sťažovať. Ak to nedajbože neprežije, zodpovednosť neponesie. Poškodenou osobou môže byť aj dieťa, ktoré za to nemôže.

0/−1
23.6.2017 16:05
Foto

J61a42n74a 13M48a46j48o56v78á 4935962176843

No aby nebyl císařský řez rizikovější, vždyť se poměrně často používá u ohrožených matek, ohrožených novorozenců nebo v krizových situacích. To je zas demagogické srovnávání - kdyby se paní autorka naoháněla svou vědkyňovostí, asi by mne to tak nepohoršovalo, ale takto je to až nemorální.

A k domácím porodům je to poměrně příjemně srovnáno v tomto článku, kde lze hezky vyčíst, že domácí porody jsou příznivé pro matku, avšak rizikové pro dítě.

Zde:

http://selinger.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=606875

Takže nechť si maminky rozmyslí, co je pro ně podstatné, čtou a nenaslouchají pouze mámivému hlasu rádobybohyň (zlaté Sirény...)

+4/0
23.6.2017 13:43

S63l52a45v17o80m10í76r 33B55e24n12e75š 6502837950544

Přesně tak!

Císařský řez se dělá právě proto, že tam už ty komplikace jsou.

0/0
23.6.2017 14:02
Foto

Z38d90e29n22ě10k 16M48a28t31u68š91k36a 7338436945466

přestože souhlasím s mnohými Vašimi argumenty, si myslím, že by to měla být rozhodnutí rodičů, byť se všemi důsledky z tohoto rozhodnutí vyplývajících.

Neberme lidem právo o sobě rozhodovat, už takhle jsou ta práva dnes a denně ořezávána.

Mimochodem, funguje to v řadě zemí, proč by to nemohlo fungovat i u nás.

+3/0
23.6.2017 14:17
Foto

J93a52n45a 79M91a87j18o87v47á 4275602656513

ale s tím já přece nemám sebemenší problém. Jen hájím to, aby bylo vysloveno, jak je tato situace u nás pojímána a čí právo je nadřazeno se všemi důsledky. Ať je to klidně právo rodičů (obou!!), kteří si takto smí vytvořit podmínky pro porod dle svého mínění (buď v rámci "nabídky" hrazené státem nebo odlíšné za vlastní zdroje), ale necht je pak zodpovědnost na nich a nikoliv na záchranářích.

Nebo ať je nadřazeno právo dítěte a v tom případě zodpovídá odborný personál.

Ona to vždycky bude nejspíš okrajová otázka, valná většina matek téměř jistě nadřadí bezpečnost dítěte a to té porodnice s větší nebo větší mírou vlastního zaujetí při výběru, zajede.

0/0
23.6.2017 15:02
Foto

F57r33a44n72t15i94š97e51k 78K92š43í39r 2449116425

Rozhodovat musí ten kdo se může rozhodnout a pak nést odpovědnost. Nikdy nesmí dojít k tomu, že za vás rozhodnou jiní proti vaší vůli.

+1/0
23.6.2017 15:05
Foto

M80i54c64h63a87l 77G41r55e47š11l12i92k 9211376342916

Ja mám podozrenie, že zabitie, alebo poškodenie zdravia je proti vôli dieťaťa, aj keď to ešte nevie povedať.

+1/0
23.6.2017 15:08
Foto

Z27d10e11n70ě12k 49M78a10t98u32š41k98a 7548936115976

nesnažte se rozhodovat o jiných, vám se to jistě také nelíbí.

+1/0
23.6.2017 15:13
Foto

J53a78n53a 46M84a78j21o86v92á 4445652406593

nerozhoduje, vždyť si o tom prostě povídáme a řekla bych, že s Michalem je to příjemně věcná debata bez osobních výpadů, co myslíte?

0/0
23.6.2017 15:17
Foto

Z56d95e48n84ě81k 16M14a52t82u41š79k82a 7618236195776

myslím si totéž, pouze panu Benešovi ujížděly nervy.

0/0
23.6.2017 15:19
Foto

J41a32n16a 12M57a97j20o38v80á 4225732626263

No, Michalovi neujíždějí, pokud jsem si všimla a pana Beneš v tomto vlákně nepíše....

0/0
23.6.2017 15:21
Foto

M91i90c62h84a64l 42G90r80e51š57l54i25k 9261466732106

Obávam sa, že ak sa bavíme o vzťahoch detí a rodičov, ide vždy o rozhodovanie o iných, akýkoľvek uhol pohľadu zvolíme. Keď sa dieťa narodí po takom pôrode s doživotnými následkami, týka sa to všetkých ostatných, pretože prispievame na to dieťa.

Máme listinu ľudských práv a slobôd, ktorá hovorí o ochrane človeka pred narodením. Máme povinnú školskú dochádzku a stanovené základné povinnosti rodičov a štátu voči deťom.

Na druhej strane sa stáva, že k poškodeniu zrdavia detí môže dôjsť aj po chvíľkovom zlyhaní inak zodpovedných rodičov, alebo jednoducho kvôli nešťastnej náhode. Nehovoriac o nezodpovených rodičoch.

Myslím, že my sa tu nebavíme, či má štát rozhodovať, ale do akej miery. V našom prípade, či má matka právo vedome zvyšovať riziko komplikácií a tým aj zhoršenie ich následkov u človeka, ktorý inak mohol žiť plnohodnotný život. Alebo má toto regulovať štát. Či má osoba A právo zvyšovať riziko úrazu u osoby B kvôli svojmu pohodliu..

+1/−1
23.6.2017 15:57
Foto

J63a52n97a 37M34a78j35o87v97á 4365502936903

Františku, už jsem Vám psala, a teď to zopakuji, že Vás považuji za nesmírně hodného a laskavého člověka, který si ani nedovede představit, že se někdo zachová nemorálně. Ale lidstvo takové prostě je a kdyby nebyla pravidla, jsme "člověk člověku vlkem". (Já bych byla mrtvá nejspíš současně s vámi).

Rozhodování proti vůli jednotlivce existovalo, existuje a existovat bude. Jde o to, aby těch práv neubývalo moc a byla zjevná v těch základních věcech. Mně právo na bytí/nebytí jako základní věci přijde a jasno by v tom být mělo.

Rozhodnout se nemůže ani dítě týden staré, ale ani dementní babička. Přesto svá práva mají a jejich ochrana je naopak vyšší.

+1/0
23.6.2017 15:16

K86a71r77e33l 39B19o78č63e90k 9700593334229

A kdo by tom týdenním dítěti měl rozhodovat? Stát nebo vlastní rodiče? Především jeho vlastní rodiče.

+2/0
23.6.2017 16:15
Foto

M98i41c34h60a98l 52G93r22e43š48l72i97k 9721926622376

Predovšetkým rodičia. Bohužiaľ musia existovať aj nejaké mantinely. Pretože existujú rodičia, korí deti zneužívajú, zanedbávajú, alebo konajú vyložene proti ich záujmom. Kvôli tomu malému zlomku musíme mať nejaké mechanizmy, ktoré to pomôžu riešiť.

+1/0
23.6.2017 16:35
Foto

L16e38o54n91t54ý10n63a 63C38h53v68á50t70a54l72o44v46á 1633295126

Mantinely proti zneužívání a zanedbávání dětí máme, jen výsledky se nějak nedostavují. Vždy se bude vyskytovat určité procento rodičů, kteří budou zanedbávat své děti nebo jim přímo škodit. Nastavené mantinely to pravděpodobně nijak nevyřeší, protože pořád se u nás vyskytuje určité procento rodičů, kteří tak činí do doby než se na to přijde. Nemůžete postavit za každého rodiče jednu sociální pracovnici, která ho bude 24 hodin hlídat a na problémy se vždy přijde až ex post. To ale neznamená, že kdyby nebyly mantinely, většina lidí by začala svým dětem ubližovat nebo je zanedbávala. Tak to prostě nefunguje. Mechanismy nic neřeší. Kdo chce, udělá to, kdo nechce, nedělal by to ani kdyby to žádné mechanismy, mantinely a zákony neřešily.

+1/0
23.6.2017 23:10
Foto

M74i98c93h26a42l 90G43r76e64š88l90i46k 9791896972176

To, čo kritizujete nie je existencia nejakého práva, ale efektivita jeho presadzovania. Ak to nefunguje, môže za to blízke okolie obete, schopnosť páchteľov kryť svoje prečiny, alebo ľudské zlyhania zo strany represívnych zložiek a justície, prípadne zle postavené zákony.

Napr. som čítal o dosť nechutnom prípade, kedy muž vrazil žene v pokročilom štádiu tehotenstva nôž do brucha. Podľa našej justície ide o pokus o vraždu a to nenarodené dieťa nie je človek, ale plod. Čiže z pohľadu justície by bolo jeho zabitie len ublížením na zdraví matky, ako sme si v tejto diskusii ujasnili. Lenže ono už má plne rozvinutú nervovú sústavu a trpí rovnako, ako každý iný a nepochybujem, že asi chce žiť. Z môjho pohľadu ide o pokus o dvojnásobnú vraždu. Mám deti a ako otcovi by mi bolo jedno, či to dieťa bolo narodené, alebo nie, Niečo je tu zle nastavené.

+1/0
24.6.2017 0:00
Foto

F31r27a82n53t48i78š59e45k 88K65š67í73r 2969116535

Ano to je problém tohoto systému, který nebere do úvahy subjektivní újmu oběti (matky).

0/0
24.6.2017 9:18
Foto

M98i57c26h73a85l 36G78r91e59š83l30i71k 9931766142606

Nielen matky. Zabitie plodu v siedmom mesiaci je to isté, ako zabitie novorodenca, z akéhokoľvek uhlu pohľadu sa na to pozriem.

0/0
24.6.2017 10:08
Foto

J78a18n92a 53M47a56j96o84v91á 4545552466823

No...do jisté míry. V našem právním systému nemají právo ho jako týdenní zabít nebo zmrzačit. Proto s Františkem prostě nesouhlasím. Zcela upřímně - v etickou vyspělosti lidstva prostě nevěřím.

0/0
23.6.2017 18:03
Foto

L55e53o20n96t25ý92n44a 36C89h49v90á57t40a56l74o55v29á 1753245266

A v etickou vyspělost zákonodárců věříte? A věříte, že se dá etická vyspělost vychovat zákonem, sankcemi a ožebračováním obyvatel?

+1/0
23.6.2017 23:18
Foto

J70a90n69a 45M31a45j16o13v77á 4275882506863

Ne, psala jsem o zmrzačení a zabítí, tam je to pořád nepřípustné už od desatera.

O zákonodárcích žádné iluze nemám. Jsou to zas lidi.

0/0
23.6.2017 23:58
Foto

F46r14a46n47t26i49š65e16k 45K85š72í66r 2629966645

To já v etickou vyspělost lidí věřím. Nakonec tomu odpovídá i fakt, že všichni podvědomě chápeme co je správné a co není. Jen se někteří z nás nechali svést tvrzením, že k dosažení správného cíle je možné používat násilí. Je třeba si uvědomit, že účel prostředky nesvětí.

0/0
24.6.2017 9:21
Foto

J48a54n44a 79M98a27j17o41v37á 4485152546563

No, stačí malé nahlédnutí do lidských dějin...velmi často je ovlivňují a tvoří právě ti, co to zcela vědomě nechápou. To je ten problém.

0/0
24.6.2017 21:19

S22l89a83v46o22m40í50r 15B87e19n25e39š 6762987310354

Pane Matuško, ty vaše nesmysly o tom, že je to rozhodnutí vaší rodiny a že vám do toho nikdo nemá mluvit, uznám za správné, až vaše rodina plně ponese i případné finanční dopady.

Až léčení takto postižených dětí nebo rodiček nepůjde z veřejných peněz a až z veřejných peněz nepůjde ani celoživotní podpora dítěti, které bude od narození postižené, přestože v porodnici by to zvládli tak, že by nebylo.

Rozhodujte si o své rodině až do aleluja, ale nezatahujte do toho daňové poplatníky a pojištěnce zdravotních pojišťoven.

+4/−3
23.6.2017 11:15
Foto

F62r10a45n71t49i50š80e61k 50K95š51í66r 2149286405

Tohle si musí regulovat pojišťovny smluvně se svými zákazníky (pojištěnci). Jenže v systému povinného pojistného je to problém.

0/0
23.6.2017 13:07
Foto

J84a22n26a 11M90a38j60o75v78á 4605522176143

Léčit ať se klidně léčí, stačilo by mi nevolat k odpovědnosti zdravotníky, kteří přijedou, když je vlastně pozdě.

0/0
23.6.2017 15:03
Foto

V39á91c89l12a76v 63C37h27u79c90h56m75a 6275431958416

Jak často využíváte vy nebo vaše rodina zdravotní systém? Platíte si všechno sám nebo jste rád, že vám na případnou léčbu musím povinně přispívat já?

0/0
24.6.2017 22:04
Foto

Z78d98e18n46ě51k 20M20a46t24u18š18k61a 7188176215736

pokud se žena, potažmo rodina, že dítě chce matka přivést na svět doma, proč jim v tom bránit?

+1/0
23.6.2017 9:40

M70i29c18h43a91l 21P74a24u26l62í30č83e97k 2303985805835

Protože je to obecně rizikovější, než porod pod dohledem lékaře v porodnici, a protože je občas třeba chránit dítě před nezodpovědností rodičů. Samozřejmě, že stát by do soukromí lidí měl obecně zasahovat co nejméně, ale zrovna toto je oblast, kde je to objektivní (stačí se podívat, jak se vyvíjela kojenecká úmrtnost po zavedení porodnic...).

+3/0
23.6.2017 10:10

S57l45a64v21o37m14í30r 55B47e91n66e27š 6222197710394

Pan Paulíčku, máte pravdu samozřejmě Vy a nikoli pan Matuška.

To, co píšete, je natolik jasný a logický argument, že považuji za zcela vyloučené, aby člověk, jehož inteligence není pod hranicí normálnosti, to nechápal.

Kdo tady předstírá, že to nechápe, tak to dělá asi proto, že se mu líbí být v opozici za každou cenu, tedy včetně za cenu udělání demagoga ze sebe samého.

Nevěřím tomu, že by to pan Matuška nechápal. Mnohem pravděpodobnější se mi jeví, že prostě se mu líbí oponovat lidem za každou cenu, tedy i za cenu vzdání se vlastní důstojnosti.

0/−1
23.6.2017 10:20
Foto

Z47d68e15n69ě34k 21M69a65t26u34š76k94a 7928836925346

neříkám to proto, že bych chtěl být v opozici, ale vadí mi, když někdo se staví do role chytřejšího, a rozhoduje o mně.

+1/0
23.6.2017 10:58

S19l41a19v36o37m25í34r 63B96e15n86e89š 6282767340944

Mně zase vadí, když někdo se staví do role chytřejšího, ale umí pouze opakovat pár frází odtržených od reálného života, a ode mne chce, abych se jako daňový poplatník a jako pojištěnec zdravotní pojišťovny finančně podílel na nesení odpovědnosti za jeho hlouposti.

0/−1
23.6.2017 11:19
Foto

Z13d70e88n58ě68k 42M25a51t75u39š98k66a 7488136305696

já se nestavím do role chytřejšího, pouze se snažím respektovat rozhodnutí jiných lidí, i když s nimi nemusím souhlasit.

+1/0
23.6.2017 11:22

S95l72a43v29o83m61í97r 38B41e77n53e98š 6562727590394

Rozhodnutí jiných lidí budu respektovat, až nebudu nucen nést finanční spoluodpovědnost.

0/−1
23.6.2017 11:27
Foto

Z43d57e28n68ě87k 89M62a30t81u49š92k21a 7728586345976

za níže uvedené případy také platíte a nevadí vám to.

+1/0
23.6.2017 11:32
Foto

Z47d47e86n97ě16k 37M31a69t51u14š95k70a 7148826735316

je to riziko té rodiny a ona to podstupuje dobrovolně.

0/0
23.6.2017 10:56

S40l51a93v88o73m85í22r 77B14e54n38e31š 6412257870484

Tak té rodině plaťte potom ze svého to léčení a tu sociální podporu pro dlouhodobě postižené.

Plaťte jí ho ze svého.

0/0
23.6.2017 11:21
Foto

Z65d80e49n32ě74k 21M90a56t59u22š41k65a 7308206255856

víte kolik porodů za rok zpackají lékaři v porodnici.

A to platíte bez řečí.

0/0
23.6.2017 11:23
Foto

Z78d88e38n98ě37k 92M55a53t58u22š21k93a 7588276245236

https://www.novinky.cz/domaci/340094-prazska-nemocnice-musi-zaplatit-30-milionu-za-nepovedeny-porod.html

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1326542-za-nepovedeny-porod-zaplati-pelhrimovska-nemocnice-13-milionu

http://zpravy.idnes.cz/v-trebicske-porodnici-je-primarem-vaclav-zizlavsky-ktere-podle-soudu-muze-za-tragicky-porod-icv-/krimi.aspx?c=A120912_1827951_jihlava-zpravy_mv

+1/0
23.6.2017 11:26
Foto

F82r64a55n26t44i17š49e89k 28K29š76í81r 2399616655

Tohle je ten problém vynucených poplatků. Nejdříve vás donutí je platit a pak vám jimi ještě argumentují, jako kdybyste za to mohl vy. ;-D

0/0
23.6.2017 12:55

L71i87d18k21a 25Z39e19l58i37n81k22o38v28á 2671420443474

Ale tak ať klidně rodí doma, ale se všemi důsledky.Celá staletí by ženy daly nevím co za o, aby rodily obklopeny péčí a teď když to mají a v našich porodnicích je velmi nízká úmrtnost, tak některé hlupačky o tuhle vymoženost chtějí přijít. neskutečné, ale co naplat, každý je štěstí svého strůjce. V tomto případě bohužel i strůjce štěstí svých dětí.Je to dluho co jsem rodila, jednou za Komančů a jednou těsně po převratu a péče byla suprová. Ale došla mi také jedna věc: i v tomto případě je zachována akce-reakce. Když je matka hysterka a ohrožuje svým chováním hladký průběh normálního porodu, personál musí být tvrdší.

+9/0
23.6.2017 8:06

S27l81a47v15o96m42í30r 32B72e93n90e87š 6132377340814

R^!

0/0
23.6.2017 8:08
Foto

F39r81a41n92t54i35š15e70k 49K26š16í84r 2789666775

To vy jste byla taková ta hodná ovečka. ;-) Důležité je aby vám nikdo nevnucoval násilím něco co sama nechcete. O to tu jde především. Ne o to co je lepší. Protože to co je lepší pro vás, nemusí být lepší pro druhé.

0/0
23.6.2017 12:57

D88a10n19a 49T93e24n47z89l49e12r 5230812185853

Víte, při porodu si nemůžete vybrat, co chcete a co ne. Tam jde o úplně jiné věci, jako například pokud možno neumřít a nenechat umřít ani novorozence. A občas to chce veškerou šikovnost a znalosti, které si lidstvo za ta poslední tisíciletí osvojilo.

Takže ne, u porodu opravdu není důležité, co si myslíte nebo nemyslíte. Pořád ještě větru-dešti poroučet neumíte.

A ten, kdo s lékaři spolupracuje, není ovce, ale rozumný člověk, který ví, kde jsou jeho hranice.

+1/0
23.6.2017 14:06
Foto

Z85d43e89n33ě35k 89M42a59t14u64š85k88a 7918786915706

otázkou ovšem zůstává, zda vždy spolupracují lékaři s pacientem, potažmo rodičkou.

0/0
23.6.2017 14:12
Foto

J79a16n65a 19M21a30j35o47v33á 4715882876263

Porodnice se dá vybrat, dneska už to není problém.

0/0
23.6.2017 14:16
Foto

Z54d64e84n12ě57k 66M17a30t97u45š75k53a 7638196755886

Ale ony se tak zásadně zase neliší.

0/0
23.6.2017 14:18
Foto

J89a59n61a 11M56a32j31o21v38á 4795302336783

Ale liší se velmi. A ona taky každá rodička něco jiného hledá.

0/0
23.6.2017 15:04



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.